Filmy uvádíme v originálním znění s českými titulky. Dětské s dabingem. České a slovenské filmy uvádíme bez titulků. Diváci bez akreditace zakoupí vstupenky na volná místa v kině před projekcí. Více ZDE. Denní nasazení do sálů a časů zveřejníme v polovině července.
Vracíš se na místa. Na místa, kde jsi vyrůstala. Třeseš se. Potíš se. Polykáš. Nemůžeš se vyhnout vzpomínkám. Některý jsou jako pestrý obrazy. Některý jak rány pěstí. Děcák za komunistů. Pěstouni. Pasťák. A pak samet. A svoboda, se kterou nevíš, jak naložit. Stokrát jsi padla. Ale stokrát zase vstala. Nedostali tě. Nebyla jsi na to totiž sama. Měla jsi sebe. A taky naději. Naději, že jednou zdrhneš do Ameriky. Kde na tebe čeká táta. Amerikánka. Příběh o holce, která přestala utíkat.
Brutálně krásná, ale brutálně opomíjená. Vedle šedé záplavy prefabrikovaných paneláků vznikaly ve druhé polovině dvacátého století také výjimečné, spirituální a nadčasové stavby, které budily pozornost i na Západě. Jan Zajíček natočil podle námětu Vladimira 518 unikátní celovečerní výpravu do předrevoluční architektonické scény. Na pozadí impozantních záběrů nejzajímavějších českých i slovenských poválečných budov, doplněných o svědectví předních architektů a teoretiků, vyvstává plastický portrét doby, kde vedle oficiálního a řízeně strukturovaného bujelo mnoho organického, moderního a inspirativního.
Celovečerní dokumentární film Dajori vypráví příběh rodiny Hučkových, která žije obyčejným životem v příhraničním Varnsdorfu. Marie se rozhodne pomoct mladší sestře Ivetě, která skončila se svými devíti dětmi na ulici. Dvouletá Anabel a devítiletý Samuel se tak ocitají v pěstounské péči Marie a Enrica Hučkových. Snímek v následujících třech letech zaznamenává zásadní rodinné události a vztahy. Sledujeme Mariinu snahu dávat Samovi a Anabel najevo mateřskou lásku, ale současně je vychovávat podle svých představ. Navíc Samuel zrovna vstupuje do puberty, a tak Marie při jeho výchově čelí nejedné výzvě...
Kamarádi Petr a Michal, kteří se spolu znají už od gymplu, žijí naprosto rozdílné životy: jeden se již usadil, má dobře placenou práci a rodinu, druhý je samotář s nenaplněnými uměleckými ambicemi. Stále je ale spojuje jejich vášeň: graffiti. Pokračování úspěšných filmů Gympl a Vejška s oblíbenou dvojicí v podání Jiřího Mádla a Tomáše Vorla Jr.
Díváci Litomyšl Festu budou úpně prvními, kteří uvidí toto filmové dokumentární svědectví Památníku ticha o dvanáctiletém úsilí probouzení místa paměti, spojeného s válečnými deportacemi téměř 50 000 pražských Židů, jež skončilo zničujícím nárazem na neprůchodnost systému státní správy.
Po projekci diskuse s hlavními protagonisty dokumentu - režisérem a zakladatelem Památníku ticha Pavlem Štinglem, výtvarníkem Jaroslavem Rónou, režisérem Václavem Marhoulem, ředitelem Centra současného umění DOX Leošem Válkou, novinářem Janem Urbanem.
V roce 2019 se na pražské Letné sešlo téměř tři sta tisíc lidí. Demonstrovali proti premiérovi, prezidentovi, ale především za demokracii. Z pódia k nim promlouvali dva studenti, kteří se báli o budoucnost České republiky. Unikátní film o Mikuláši Minářovi a Benjaminu Rollovi odkrývá strhující příběh zakladatelů hnutí Milion chvilek pro demokracii. Amálie Kovářová šest let natáčela zákulisí spolku, který stál za největším protestem od sametové revoluce. Prošel si úspěchy i pády, nadšením i letargií, vynášením do nebes i zklamáním podporovatelů. A to vše od začátku žili i Mik a Ben. Kluci, co věřili, že i v těžkých chvílích může zvítězit naděje. (V 2023 uvedla režisérka rozpracovaný film na work in progress projekci poprvé před diváky na našem Slavonice Festu.)
Drama z léta roku 1943. Sedlák Jura Baran, stíhaný gestapem, uprchl z rodných hor chudobného Valašska, aby se ukryl uprostřed žírné roviny Hané v Lakoticích. Jako cizinec nemá důvěru domácích. Lakotice jsou vesnička o pár staveních, kolem je mezi zlatými lány zrajícího obilí rozeseto dvanáct bohatých statků, jejichž majitelé žijí ve strachu ze Sekala. Sekal je zatrpklý a krutý, nenávidí všechno a všechny. S Protektorátem přišel jeho čas. Udal už dva majitele statků za zločiny proti Říši. Šli do koncentráku a na smrt, on dostal jejich majetek. Je ale jasné, že Sekalovi jen dva statky nestačí...
Libuše Jarcovjáková je legenda světové fotografie a nespoutaná žena, která se vzepřela všem konvencím. Její život je mozaikou fascinujících setkání a divokých příběhů – od drsného undergroundu komunistického Československa, přes exkluzivní focení pro módní špičky v Tokiu, až po dramatický útěk do západního Berlína, kde byla svědkem pádu Železné opony. Z tisíců analogových fotografií a stránek osobních deníků vznikl v režii formálně jedinečný dokument, který nadchl publikum na festivalu Berlinale.
Slunce, moře, nemuset nic. Pětačtyřicetileté Ester to po letech péče o syna Davida s mentálním postižením připadá jako sen. Přijímá proto pozvání přátel přijet za nimi do Itálie. V cizím prostředí je ale David nepředvídatelný, plný emocí, působí problémy. Ester nechce být nikomu na obtíž, nastartuje proto starý, odstavený karavan a vyrazí sama se synem na cestu napříč Itálií. Do jejich života vpadne bezprostřední Zuza, před kterou mohou být sami sebou. Ester si také díky ní uvědomí, že její syn už není dítětem, a konečně najde odvahu chtít od života i něco pro sebe. Poetická road movie o svobodě, různých podobách lásky a touze začít žít.
Léto 2001. Sedmnáctiletý Kien se zářivě červeným účesem se po deseti letech ve Vietnamu vrací k rodině do tržnice v Chebu. Místo vřelého přivítání ho čeká odcizený otec, ustaraná matka a mladší bratr, který mu nic nedaruje. Mezi nažehlováním pokémonů na trička, drilováním češtiny a randěním u jezera vyplouvá na povrch tajemství, jehož odhalení převrátí život tržnice vzhůru nohama... S lehkostí a vtipem vyprávěný snímek režiséra Dužana Duonga přináší autentický pohled do komunity očima první vietnamské generace, která v Čechách vyrostla.
Režisér Václav Marhoul převedl do filmové podoby vlastní scénář stejnojmenného představení Divadla Sklep inspirovaný povídkami amerického spisovatele Raymonda Chandlera. Tomáš Hanák v roli soukromého detektiva Phila Marlowa, klasického hrdiny, romantického kovboje, který bere zákon do svých rukou v drsné prérii velkoměst. Je to poctivý a skeptický dříč, který se plahočí za svými případy, často ztýraný, zmlácený zločinci, nezřídka i policií. V tomto světě násilí, nedůvěry a korupce je všechno prodejné. Všechno kromě jeho samého. Příběh je zasazen do prostředí města Los Angeles v roce 1937. Základní dějovou osou tohoto vděčného komediálního a parodického žánru je zprvu banální a chandlerovsky typické pátrání po pohřešované osobě. Celý případ je však samozřejmě daleko složitější...
Příběh Marka, který po dokončení vysokoškolských studií vstupuje do života. Zažívá spoustu neotřelých dobrodružství, aby nakonec dospěl k poznání, že rodina je to nejdůležitější. Ve svém zaměstnání dostává na starost velmi ambiciózní projekt, ale v osobním životě má nečekané potíže. Poté, co na chodbě domu nalezne batoh a snaží se ho poctivě vrátit, je zadržen inspektorem, který ho nezavře do vězení, ale přiměje ke spolupráci. Marek se tak musí vetřít do přízně třech bratrů, kteří v bytě o patro níž vaří pervitin. Marek plně využívá svých znalostí z vysoké školy ekonomické a drogový obchod jen kvete. Divák bude nejen stržen dějem, zároveň se dozví řadu zajímavých faktů z blízké i vzdálenější historie.
K prvním citovým i sexuálním zážitkům lze přijít různě, docela spolehlivé bývaly za minulého režimu zejména pionýrské tábory. To zjišťuje i poněkud vykulený praktikant Ondra, jenž se jedné takové akce účastní. Scénář napsali Jan Hřebejk a Petr Jarchovský. Brutální nadsázka se ve filmu snoubí s mnoha téměř naturalistickými momenty. Jednotlivé postavy vedoucích i dětí velmi přesně popisují skutečně odpozorované typy. Podobné je to i se situacemi, počínaje obligátními nočními hlídkami na bráně, přes nepovedené výlety, trapné scénky, stezku odvahy, šikanu i buzeracI. Trojan formou lehce absurdní frašky, kterou podtrhuje škála angažovaných neherců, shrnuje podstatu dětských táborů za socialismu.
Režisér Tomáš Vorel vytvořil svůj celovečerní experimentální debut Pražská pětka se členy věhlasných pražských netradičních autorských divadel, Divadla Sklep, Recitační skupiny Vpřed, Baletní jednotky Křeč, Výtvarného divadla Kolotoč a Pantomimické skupiny Mimóza. Soubory ve filmu prezentovaly vlastní poetiku a styl prostřednictvím pěti povídek různých typů, propojených satirickým komentářem odborníka dr. Milana Šteindlera, CSc.
Svět dospívajících zpěvaček, prestižní koncerty a turné po vysněné Americe, to je proslulý dívčí sbor, do nějž se na začátku 90. let touží dostat i třináctiletá Karolína (Kateřina Falbrová). Během přelomové sezóny se musí vyrovnat s nadanými konkurentkami včetně své starší sestry Lucie (Maya Kintera) a získat si respekt obdivovaného sbormistra (Juraj Loj). Křehké našlapování okolo tvůrčího vztahu s autoritou, jejíž metody není Karolína schopna dohlédnout, se může ale snadno vymknout.
Vášeň, posedlost uměním a bezmezné odhodlání plnit si vlastní sny. Fotografka Marie Tomanová přišla do New Yorku jako au-pair a prorazila v extrémně konkurenčním prostředí tamní fotografické scény. Režisérka Marie Dvořáková ji s kamerou v ruce sledovala v průběhu pěti let. Režisérka v něm zachytila první úspěchy Tomanové za oceánem i její strmou cestu vzhůru, ale také silné osobní a umělecké partnerství fotografky s historikem umění Thomasem Beachdelem, bez jehož podpory by nejspíš naplno nerozvinula svůj talent. Díky originálnímu režisérskému přístupu i nebývalé otevřenosti hlavních aktérů se na chvíli stáváme součástí příběhu splněného amerického snu.
Prostřednictvím reportéra Českého rozhlasu, stálého zpravodaje na Ukrajině Martina Dorazína, objevujeme běžný život obyčejných lidí, dlouhodobě vystavených dopadům války. Ukazujeme sílu, která ve skutečnosti rozhoduje války. Není to vítězství na frontě, ale odolnost zázemí – ať už zvítězí jakákoli strana, lidé budou stejně pořád žít tam, kde žili. Téma odolnosti společnosti objevujeme očima válečného zpravodaje, prostřednictvím jeho práce se zvukem v rozhlasových reportážích. Ve filmu odkazujeme i na mimoválečný kontext – společnost je tak silná, jak silný je její nejslabší jedinec. Prohra většinou nenastává tam, kde se lidi semkli, protože samotné semknutí zvyšuje šanci na přežití celku. To je téma, které promlouvá i ke společnosti, válkou přímo neohrožené.
Víťa Jakoubek už překročil třicítku, pracuje jako špatně placený sociolog a žije jako spořádaný manžel a každodenními povinnostmi unavený otec dvou dětí. V sociologickém ústavu se podílí na výzkumu postojů středoškolské mládeže. Aby cílovou skupinu lépe pochopil, vydává se za studenta a denně usedá do gymnaziálních lavic. Náhle jako by se vrátil zpátky v čase, cítí se opět mladý a bezstarostný, vidí před sebou spoustu příslibů. Skutečný život se ale ošálit nedá a brzy se přihlásí o svá práva a povinosti...
Proč by sexuální pracovnice nemohla toužit po opravdové lásce? Když si ji objedná mladý, bohatý a divoký Rus Ivan, vsugeruje si, že právě on je ten pravý. Jejímu životnímu rozhodnutí bude předcházet pestrá série sexuálních čísel, několik lajn koksu, spousta vypitého alkoholu a pár dnů strávených v Ivanově pronajatém luxusním domě. Ivanovi rodiče jsou ruští oligarchové, kteří nevycválaného synka uklidili do Ameriky, a jeho sňatek s americkou prostitutkou považují za největší lumpárnu, jakou jejich synáček dosud provedl, a samozřejmě ho chtějí anulovat. Jenže jejich nová snacha je životem otřískaná holka, která se jen tak ničeho nezalekne a o svůj šťastný konec je připravená se porvat. Doslova.
60. léta 19. století, San Francisco. Svobodomyslná Vivienne (Vicky Krieps) se zamiluje do zamlklého truhláře Holgera (Viggo Mortensen). Po jeho boku se vydává malebnou krajinou nevadských kaňonů a lesů najít svůj vysněný domov. Usídlí se v malém, zdánlivě klidném městečku, které ovládá zkorumpovaný starosta a jeho společníci. Když Holger odchází bojovat do občanské války, zůstává Vivienne sama čelit nástrahám drsného prostředí, do kterého vnáší chaos zejména despotický starostův syn Weston. Druhý režijní počin Vigga Mortensena je nadčasovou romancí dvou fatálně svéhlavých milenců.
film Better Man je založen na skutečném příběhu strmého vzestupu, dramatického pádu a pozoruhodného znovuzrození britské popové superstar Robbieho Williamse, jednoho z největších showmanů všech dob. Režisér Michael Gracey vypráví film jedinečným způsobem z Robbieho perspektivy a zachycuje jeho osobitý vtip a nezdolného ducha. Sleduje Robbieho cestu od dětství, přes nejmladšího člena chlapecké skupiny Take That, který se dostal na vrchol hitparád, až po jeho nevídané úspěchy jako sólového umělce, který láme rekordy - to vše v konfrontaci s problémy, které může velká sláva a úspěch přinést.
Děj filmu Bob Dylan: Úplně neznámý se odehrává na vlivné newyorské hudební scéně počátku 60. let a sleduje raketový vzestup 19letého minnesotského hudebníka Boba Dylana jako folkového zpěváka na vrchol hitparád a do koncertních sálů. Jeho písně a mystika se staly světovou senzací, která vyvrcholila jeho převratným rock and rollovým vystoupením na elektrickou kytaru na folkovém festivalu v Newportu v roce 1965.
Z Mikiho Černáka, chlapce z Telgártu, se stal obávaný šéf horehronské mafiánské skupiny, ale to mu nestačí. Chce ovládnout celé Slovensko a stát se bossem všech bossů. Cesta na vrchol je ale lemovaná zrádci, a hlavně desítkami mrtvol. Miki však na cestě na vrchol podcení tu nejsilnější mafii, jaká Slovensku kdy vládla – politiky a tajnou službu. Film ČERNÁK přináší završení tragického a násilného životního příběhu inspirovaného osudem bosse horehronského podsvětí Mikuláše Černáka.
První část příběhu, snímek MIKI, najdete také v programu Litomyšl Festu .
Na zbořené periferii ční do noci starý činžák. Jeho majitelem je řezník, jehož krámek s delikatesami přes obecný nedostatek oplývá čas od času masem. Nájemníci-nakupující si to samozřejmě dávají do souvislosti s četnými zmizeními osob. Do domu přichází jako domovník bývalý klaun Louison, jehož přítomnost ukončí krutovládu obávaného domácího a nastolí po věčné noci nový den. Ani tajemní trogloté, žijící v kanalizaci a chystající vzpouru, nemohou už zůstat neteční k událostem nahoře, zvláště když je půvabná řezníkova dcera Julie poprosí o pomoc. Film je originální vizí a skutečnou delikatesou pro filmové labužníky.
Patnáctiletý Ahmet z malé vesnice v Severní Makedonii se snaží dostát očekáváním svého otce i místní konzervativní komunity. A jako by toho nebylo málo, je navíc zamilovaný do dívky, která už je zaslíbena někomu jinému. Útěkem od všech problémů se mu stává hudba.
Nedoceněná právnička Rita dostane neobvyklou nabídku. Má pomoci šéfovi drogového kartelu skoncovat s jeho krvavým byznysem a stát se tím, kým celý život chtěl být – ženou. Francouzský režisér Jacques Audiard přináší stylový mix thrilleru a muzikálu zasazený do drsné reality současného Mexika. Osudové drama, kterému vévodí herecké výkony Zoe Saldany, Seleny Gomez a Karly Sofíy Gascón, obdrželo rekordních 13 nominací na Ceny akademie.
Pan a paní Foxovi (George Clooney a Meryl Streep) žijí ve šťastné a poklidné domácnosti společně se svým výstředním synem Ashem a synovcem Kristoffersonem, jenž je u nich na návštěvě. Pak si ale pan Fox vzpomene na staré dobré loupežnické časy a zosnuje největší kuřecí loupež, jakou kdy svět zvířat zažil. Film Fantastický pan Lišák, který vznikl na motivy oblíbeného bestselleru Roalda Dahla, nabízí rodinnou zábavu v té nejlepší podobě.
Uvádíme v původním znění s titulky!
Bohatý průmyslník a trochu obchodník se zbraněmi Zsa-zsa Korda (Benicio Del Toro) vyniká ve spoustě odvětví lidských činností, ale v poslední době mu jde nejlépe přežívání atentátů. Aktuálně se mu podařilo vyváznout z šesté fatálně vyhlížející letecké nehody. Korda se pro klid na duši rozhodne veškeré své jmění odkázat jediné dceři Liesl (Mia Threapleton), která o něj asi jako jediná z celého příbuzenstva vůbec nestojí. Jenže když si Korda něco vezme do hlavy, nedá si to vymluvit. A tak se s ním Liesl trochu proti své vůli vydá na dobrodružnou výpravu po příbuzných, která má být vyvrcholením Kordovy podnikatelské kariéry a zároveň má přinést odpověď na banální otázku „Kdo se ho to, sakra, pořád snaží zabít?“
Píše se konec 18. století a v chátrajícím katolickém hudebním ústavu pro dívky pracuje tichá, zakřiknutá mladá dáma Teresa. Zatímco se chodbami ústavu šíří vzrušená šuškanda o blížící se návštěvě nového papeže Pia VII. a místní maestro se potýká s novou skladbou pro orchestr, učiní Teresa velký objev v podobě piana, který změní běh života jí i jejím vrstevnicím. Debutující režisérka Margherita Vicario vytvořila energický, neokázalý muzikál tepající v remixovaných beatech Vivaldiho, mapující odvážně převyprávěnou ztracenou historii skladatelek a umělkyň.
Jeanne, mladá dívka z chudých poměrů se zálibou v kultuře i jiných radostech života, díky své inteligenci a půvabu postupně stoupá po společenském žebříčku. Jako kurtizána se stane oblíbenkyní krále Ludvíka XV., který neví o jejím postavení, ale získá díky ní zpět svou chuť k životu. Propukne mezi nimi vášnivé milostné pouto. Jeanne se naproti všem konvencím a správným mravům stěhuje do Versailles, kde její příchod vzbudí na dvoře skandální povyk…
Lee Millerová začala svou kariéru jako prominentní modelka a později fotografka. Po přestěhování do Londýna Lee odmítá dělat, co se od žen během války očekává. Místo toho se rozhodne postavit patriarchátu a dokázat nemožné. Samotná se vydává na frontu v Evropě. Jako válečná korespondentka a fotografka pro magazín Vogue se ocitá v první linii nejkrutějších bojů druhé světové války. Její hluboké pochopení a empatie pro ženy a bezhlasé oběti hrozných zločinů jí umožní vytvořit snímky zachycující jak křehkost, tak nezlomnou zuřivost a lidskou schopnost přežít, existovat, bojovat, bránit se a žít. Lee je často vnímaná jako model a múza, ale její vnitřní síla, houževnatost, vášeň pro život a odvaha riskovat jí pomohlo vytvořit děsivě naléhavé snímky, které se nesmazatelně vryjí do historie.
Lucia je plachá šestnáctiletá dívka, která vyrůstá pod bedlivým dohledem své matky. Katolický pěvecký sbor, do něhož vstupuje, má přispět k její dobré a počestné výchově. Při letním soustředění v malebných kulisách italského kláštera ale její cesty zkříží jiskřivá Ana-Maria i tmavooký restaurátor. Příroda je v rozpuku, vzduchem se line vůně kvetoucích růží a Lucia objevuje dosud nepoznanou řeč vlastního těla, která je ale v přímém rozporu s církevní cudností i její naivně čistou vírou.
Nekonvenční americká rodinná komedie o jedné z nejroztomileji dysfunkčních rodin, jaké se kdy objevily na filmovém plátně. Když obrýlená a mírně zakulacená sedmiletá Olive dostane příležitost účastnit se vysněné dětské soutěže krásy, celá Hooverovic rodina jí dokáže být skvělou oporou. Všichni se naskládají do rezavějící dodávky a vydají se na třídenní tragikomickou cestu plnou překvapení. Na konci je čeká Oliviina velká premiéra, která celou rodinu nečekaným způsobem změní. Alan Arkin byl za roli dědečka vyloučeného z domova důchodců za šňupání heroinu oceněn Oscarem.
Je to příběh života, lidskosti a neuvěřitelně těsného pouta mezi lidmi a zvířaty, které ještě více zvýraznila válka v Ukrajině. Hlavními postavami filmu jsou nejen kočky, psi, medvědi, lvi, lemuři a jemenský chameleon „Igorek“, ale také lidé, kteří je zachraňují a riskují vlastní životy. Jsou to vojáci a dobrovolníci, cizinci a Ukrajinci, pomáhající zvířatům v protileteckých krytech a na frontě, doma i v zahraničí. Ale když už to vypadalo, že zachraňujeme zvířata, ve skutečnosti to byla zvířata, která zachránila nás.
Tento film zasáhne hlouběji, než by se na první pohled mohlo zdát. Po jeho skončení člověk cítí potřebu obejmout svého psa, kočku, nebo jakéhokoliv jiného živého tvora – a doufat, že tenhle šílený svět ještě neztratil svou lidskost.
Díky síle lásky se stává poslední rok života Franze Kafky jeho nejšťastnějším. Nikdy předtím si nedovolil prožívat intimitu tak silně jako teď, zatímco trpí tuberkulózou a je závislý na své přehnaně pozorné rodině. Ale světaznalá Dora Diamantová ho přijímá takového, jaký je. A on přijímá ji. Setkávají se v roce 1923 na pobřeží Baltského moře, kde se on zotavuje a ona pracuje v židovském Volksheimu. Společně odjedou do Berlína, a když se Franzův zdravotní stav prudce zhorší, tak do sanatoria v Rakousku. Necelý rok po jejich setkání Kafka umírá. Vzpomínky na jejich společně prožitý čas však budou Doru formovat po zbytek jejího života.
Filmová adaptace Nahého oběda je kombinací románové předlohy a Burroughsova životopisu. Ústřední postava pracuje jako hubitel hmyzu a stále hlouběji se propadá do drogové závislosti, takže přestává rozlišovat skutečnost od fantazie. Hlavní roli ztvárnil americký herec Peter Weller, který dokonale napodobil Burroughsův hlas i manýry. Cronenberg do snímku ústrojně zakomponoval tragickou událost ze spisovatelova života, kdy v opilosti nešťastnou náhodou zastřelil svoji ženu Joan Vollmerovou, i jeho pobyt v marockém Tangeru. I další postavy filmu mají svoje reálné předobrazy z tzv. „beat generation“.
pozoruhodný příběh Lily Bloomové, ženy, které se podaří vypořádat s traumaty z dětství, aby začala nový život v Bostonu a pokusila se splnit si celoživotní podnikatelský sen. Náhodné setkání s okouzlujícím neurochirurgem Rylem v obou probudí intenzivní emoce. Ale i přes hlubokou lásku si Lily začíná všímat jistých náznaků, které jí připomínají vztah jejích rodičů. Když do jejího života náhle znovu vstoupí její první láska, vztah s Rylem se naruší a Lily si uvědomí, že se musí naučit spoléhat na vlastní síly a učinit pro svou budoucnost nemožné rozhodnutí.
Jennifer (Jessica Chastain) je vlivná žena v bohatém světě sanfranciské společenské smetánky. Její pečlivě vystavěný život se otřese, když do něj nečekaně vstoupí mladý, charismatický tanečník Fernando. Napětí vyplývající z rozdílů v postavení a zkušenostech jen umocňuje vzájemnou přitažlivost. Flirt se rychle mění v posedlost. Co všechno budou oba nepravděpodobní milenci ochotni riskovat? Psychologicky laděné erotické drama o polaritě dvou světů představil Michel Franco v hlavní soutěži Berlinale.
Leden 2020. Filmový štáb se sejde nedaleko Wu-chanu, aby pokračoval v natáčení filmu, které bylo přerušeno před deseti lety. Jsou téměř na konci natáčení, když se začnou šířit zvěsti o záhadné nemoci... Někteří členové štábu a herci stihnou odejít dříve, než hotel uzavřou bezpečnostní složky. Všichni, kdo zůstali, jsou zavření ve svých pokojích. Veškerá komunikace se zredukuje na obrazovky telefonů, Wu-chan se ocitne v naprosté izolaci. Štáb pokračuje v komunikaci prostřednictvím videohovorů, zatímco hlavní herec Jiang Cheng v karanténě potýká s tím, jak podpořit svou manželku, která zůstala v Pekingu s jejich měsíčním miminkem...
One to One: John & Yoko, obsáhlý a odhalující pohled do života Johna Lennona a Yoko Ono v Greenwich Village na počátku 70. let, přináší pohlcující filmový zážitek, který oživuje elektrizující, dosud neviděný materiál a nově restaurované záběry z jediného celovečerního koncertu Johna a Yoko. Film obsahuje strhující hudbu, nově remixovanou a produkovanou Seanem Ono Lennonem, a představuje zásadní odhalení, jež přehodnocuje zavedené představy o tomto kultovním páru.
Ukrajina, 2008. Mladá Oxana Šačko a skupina jejích přátel podnikají velkolepé aktivistické akce: protesty nahoře bez s hesly namalovanými na těle a květinovými věnci ve vlasech, střídavě odsuzují prostituci, policejní násilí, proruské politiky... Tak se rodí jedno z nejvýznamnějších feministických hnutí 21. století: FEMEN. Politická uprchlice, umělkyně, aktivistka, „sexuální extremistka“ Oxana překračovala hranice a neúnavně vedla kampaně za práva žen a svobodu projevu, přičemž riskovala i vlastní život.
V roce 1950 se v tom nejkrásnějším městě narodila ta nejkrásnější žena. Svým vzhledem dokáže Parthenope okouzlit každého, kdo ji spatří, ona však nechce být pouhým symbolem pomíjivé krásy a vydává se na cestu poznání. Zamilovává se přitom do jihoitalské metropole a místních obyvatel, jejichž osudy jsou neodmyslitelně spjaté s historií Neapole. Držitel Oscara Paolo Sorrentino (Velká nádhera) natočil velkolepé filmové pojednání o lidské kráse a její moci, ale také milostný dopis svému rodnému městu.
Hank, zahořklý rasistický vězeňský dozorce, naváže po osobní rodinné tragedii nepravděpodobný a emocionálně nabitý sexuální vztah s Leticií, černoškou a manželkou muže odsouzeného k smrti. Aféra začíná krátce poté, kdy Hank asistoval při popravě jejího manžela, což jí samozřejmě zamlčí. Je však jen otázkou času, kdy na choulostivé okolnosti nového vztahu přijde sama. Halle Berryová byla za svůj výkon v roli Leticie oceněna Oscarem a Stříbrným medvědem na MFF v Berlíně.
Pět let byla prezidentkou krizemi zmítaného Slovenska. Pět let ji zblízka sledoval filmový štáb, a to i v situacích, kam jiné kamery nemohly. Politická i osobní dramata, setkání se světovými vůdci nad globálními dilematy, ale i s běžnými občany nad problémy všedního dne. Mimořádně intimní portrét ženy, která se pokouší vnést lidsky otevřený přístup do tradičně mužského soutěživého světa vrcholné politiky a přitom hlavně zůstat dobrou matkou svých dcer. Milovaná i nenáviděná Zuzana Čaputová.
Jérémie se vrací do rodného města na pohřeb svého bývalého šéfa, vesnického pekaře. Rozhodne se zůstat několik dní u Martine, vdovy po tomto muži. Záhadné zmizení, výhružný soused a kněz s podivnými úmysly způsobí, že Jérémieho krátký pobyt ve vesnici nabere nečekaný směr…
Zatrpklý starý vdovec Alvin neviděl svého bratra neviděl celých deset let a nešťastná událost ho donutí vážně uvažovat o jeho návštěvě. Bratr ale bydlí v sousedním státě Wisconsin v městečku vzdáleném 600 km. Zarputile hrdý Alvin se špatným zrakem a nedostatkem peněz nemůže snést představu, že by ho někdo za bratrem svezl. Proto vymyslí svůj bizarní plán… Snímek vznikl na základě skutečných událostí, které se odehrály v roce 1994.
Dvanáctiletá Bailey žije se svým milujícím, ale nezodpovědným otcem Bugem a rebelujícím bratrem Hunterem v malém městě na východě Anglie. Když do jejího života znenadání vstoupí tajemný cizinec jménem Bird, Bailey zatouží roztáhnout křídla a opustit svůj roztříštěný domov. Královna evropského nezávislého filmu Andrea Arnold (Fish Tank) se po osmi letech vrátila s magickým příběhem o dospívání, jemuž sílu dodávají brilantní herecké výkony a lehkost výrazná jména britské hudební scény.
50. léta minulého století. Američan William Lee (Daniel Craig) tráví své dlouhé dny osaměle v rozpálených uličkách Mexico City. Jeho život se ale mění, když potkává Eugena. Mladý student v něm zažehne novou vášeň, ale Williamova láska s sebou nese i spoustu nejistot a otazníků. Luca Guadagnino (Dej mi své jméno, Rivalové) přichází s moderní filmovou adaptaci světoznámého románu Williama S. Burroughse.
Záhadné drama Francise Forda Coppoly zkoumá morální hodnoty soukromí. V hlavní roli se představí Gene Hackman jako Harry Caul, expert na bezpečnost a dohled. Jeho každodenní práce, odposlech, se změní v noční můru, ve které Harry stále slyší něco, co jej ruší v nahrávání mladého páru v parku. Začíná se obávat toho, že by nahrávka mohla být zneužita. Postupně se zaplétá do labyrintu tajemství a vražd.
Agnes se během studia na vysoké stalo něco hrozného, ale život jde dál. Aspoň pro svět kolem. Naštěstí je tu drzá kamarádka Lydia, která se nikdy neváhá Agnes zastat, neohrabaný ale citlivý soused Gavin a jedno nic netušící kotě. Vtipný a upřímný film o tom, že opravdové přátelství pomáhá hojit i ty nejhorší rány, udělal z debutující režisérky, scenáristky a představitelky hlavní role Evy Victor filmovou kometu roku 2025.
Příběh z nelítostné doby, kdy příroda byla ještě nepokořená a plná nebezpečí, pojednává o palírníkovi jablkovice, který přijde o vše, ocitne se s holou zadnicí v divočině a musí se postupně vypracovat až na nejlepšího zálesáka široko daleko. Při tom poměří důvtip, síly a houževnatost nejen s živly, ale také s roztodivnou zvířenou, v čele se stovkami bobrů. Videoherně vyprávěný survival oživuje pro nové milénium žánr němých grotesek.
Snili jste někdy o své lepší verzi? Stárnoucí hvězda televizních obrazovek Elisabeth Sparkle (Demi Moore) dostává možnost vyzkoušet zázračnou substanci, díky které může být mladší, krásnější a dokonalejší. Má to jeden háček, musí se dělit o čas. Jeden týden pro ni, jeden týden pro její nové, lepší já, Sue (Margaret Qualley). Každých sedm dní. Dokonalá rovnováha. Snadné, že? Pokud vše dodržíte, co by se mohlo pokazit? Film režisérky Coralie Fargeat je trefnou, ostrou a šokující satirou, která ohromila filmový festival v Cannes a odvezla si Cenu za nejlepší scénář.
New York, 70. léta. Donald J. Trump se snaží vymanit ze stínu svého mocného otce a prosadit se na realitním trhu na Manhattanu. Na začátku své kariéry potkává politického stratéga Roye Cohna, který se stane jedním z nejdůležitějších lidí jeho života. Cohn, vlivný právník, jenž se proslavil odsouzením manželů Rosenbergových za špionáž a vyšetřováním podezřelých komunistů z okruhu senátora McCarthyho, rozpozná v mladém Donaldovi potenciál. Naučí ho, jak získat moc a bohatství pomocí manipulace, zastrašování a médií. Zbytek je historie...
Během páteční obědové špičky došlo v restauraci The Grill, turistické pasti v New Yorku, která obsluhuje tisíce zákazníků, ke krádeži peněz z pokladny a všichni zaměstnanci jsou vyslýcháni. Většina z nich jsou nelegální imigranti. Jedním z kuchařů je Pedro, mladý Mexičan, který hledá v životě víc. Je to snílek zamilovaný do Julie, americké servírky, která nemůže navázat vztah s cizincem bez dokladů. Majitel restaurace mu slíbí pomoc s doklady. Když je však Pedro obviněn z krádeže dopustí se činu, který jednou provždy zastaví provoz v kuchyni. Snímek je tragikomickou poctou neviditelným lidem, kteří připravují naše jídlo.
Alice stojí před soudem a ví, že jakékoliv zaváhání může mít fatální důsledky. V sázce totiž není nic menšího, než opatrovnictví jejích dvou dětí, o které bojuje se svým bývalým manželem. Děti se s otcem nadále stýkat nechtějí, skrze výpovědi všech zúčastněných vyplouvá na povrch pohnutá minulost celé rodiny i temný stín pochybnosti. Co se vlastně stalo? Strhující thriller nabízí portrét soudních procesů, které při hledání spravedlnosti nutí své postavy k vystoupení z komfortní zóny do takové míry, že nešetří nikoho, viníky, ani oběti.
Je léto v Budapešti, středoškolák Ábel se snaží soustředit na závěrečné zkoušky a zároveň si uvědomuje, že je beznadějně zamilovaný do své nejlepší kamarádky Janky. Učenlivá Janka má svou vlastní neopětovanou lásku k ženatému učiteli dějepisu Jakabovi – který se v minulosti střetl s Ábelovým konzervativním otcem. Napětí polarizované společnosti nečekaně vypluje na povrch, když se Ábelova maturitní zkouška z dějepisu změní v celonárodní skandál.
Sailor Ripley a Lulu se vydávají na cestu autem. Chtějí uniknout ničivému vlivu dívčiny matky Marietty, která by dříve nebo později jejich vztah zničila. Jedou z Karolíny do New Orleansu. Během cesty potkávají řadu nejrůznějších lidí a prožijí neočekávané situace. Láska námořníka a Lulu je silná jako fyzická touha, které takřka vždy podlehnou. Svět, kterým procházejí – připomíná „peklo na Zemi"… Pátý film režiséra Davida Lynche je v mnohém neopakovatelný. Prolíná se v něm milostný příběh, psychologické drama, komedie plná násilí s žánrem road movie a scénami, při nichž v žilách tuhne krev, i erotickými momenty.
Marie se snaží skloubit kariéru s péčí o děti a domácnost, zatímco Sigmund je neustále na cestách. Stejně jako mnoho jiných vztahů, i ten jejich začal bezstarostnou zamilovaností. Po letech manželství však přichází vážná krize a Marie musí čelit svým největším obavám. Vztah ale nemůže zachránit, aniž by sama prošla upřímnou sebereflexí. Norská režisérka Lilja Ingolfsdottir natočila autentické vztahové drama, které si na loňském festivalu v Karlových Varech získalo srdce diváků a obdrželo pět ocenění, včetně Ceny za ženský herecký výkon pro Helgu Guren.
Kodaň, 1918. Euforie z konce války rychle mizí a svět dál drtí nerovnost a bída. Karoline, chudá textilní dělnice, zůstala sama – manžel se ztratil na frontě, krátký románek s vedoucím továrny končí zklamáním. Na dně zoufalství potkává Dagmar, ženu, která jako jediná projeví laskavost. Jenže za její milosrdnou maskou se může skrývat cosi děsivého. Režisér Magnus von Horn se inspiroval skutečnou událostí a natočil drama hororových rozměrů, které se mění v noční můru o hranicích dobra a zla. Dívka s jehlicí získala nominaci na Oscara za nejlepší mezinárodní film.
Švédská investigativní novinářka My Vingren se opakovaně noří do temných zákoutí internetu a rozkrývá virtuální zločiny, které se mohou rozrůst do reálného světa. Dokument demaskuje vazby mezi mainstreamovými médii a pravicovým extremismem. Sledujeme, jak Vingren s falešnými profily proniká do uzavřených online společenství, jimž šéfuje tajuplná osoba jménem Vincent. Z napínavého pátrání po skutečné identitě pachatelů a kořenech radikálních myšlenek a činů vyplývá, že v online prostoru existuje celá mašinerie k podněcování rasové a náboženské nesnášenlivosti. Nezanedbatelný díl viny na snahách o destabilizaci demokracie přitom nesou i mnohamiliardové společnosti provozující populární sociální sítě.
Čtrnáctiletý Balli je bytostný outsider z rozvrácené rodiny. Marně hledá oporu doma i ve škole, kde je obětí šikany. Vše se mění ve chvíli, kdy potkává skupinku tří problematických teenagerů, kteří ho nečekaně vezmou mezi sebe. Parta, ve které dominuje násilnický Konni a inteligentní Addi, nabídne Ballimu chybějící domov. Snímek vypráví s poetickým citem i syrovostí o vztazích, které mohou trvat věčně a pomáhají nás formovat v těch nejdůležitějších chvílích, o krutosti i něze, které se rodí na magické hranici mezi dětstvím a dospělostí.
Lia, gruzínská učitelka v důchodu, slíbila před smrtí své sestře, že zjistí, co se stalo s její dávno ztracenou neteří Teklou. Mladík ze sousedství, Achi, tvrdí, že Tekla utekla do Turecka a žije v Istanbulu. Přemluví Liu, že se Teklu vydají hledat společně. Po příjezdu do Istanbulu objevují nádherné, životem pulsující město plné možností, avšak pátrání po někom, kdo nemá v úmyslu být nalezen, se ukáže těžší než čekali. Čtvrtý celovečerní film Levana Akina přináší emotivní a vizuálně úchvatnou cestu za odpuštěním a přijetím, v níž jednu z hlavních rolí hraje magický genius loci turecké metropole
Niina je matka samoživitelka se dvěma dětmi. V městečku jakoby se život zastavil. Když Niina uslyší z nebe obrovskou ránu, potenciální hrozbu v podobě sovětské rakety, která byla vystřelena do Finska, chce o tom napsat článek – nikdo ji však nebere vážně. Pouští se proto do vyšetřování na vlastní pěst a chtě nechtě se stává součástí historie, kterou film předkládá s půvabným nadhledem. Snímek volně založený na skutečné geopolitické události je částečně absurdní komedií, částečně politickou investigativou a částečně bolavou reflexí dopadů domácího násilí.
Křehký environmentální dokument z Finska sleduje skupinu mladých aktivistů, která se postaví průmyslovým gigantům, kteří systematicky likvidují les a ohrožují životní prostředí. Film maximálně estetizuje harmonické prostředí lesa, jež nabývá až takřka duchovní povahy. Překrásné kompozice a střídání filmových formátů jsou fluidně provázané s rytmickou střihovou skladbou, jež zpřítomňuje klid a moudrost přírody, na jejíž důležitost v hektické době často zapomínáme. Krystalicky čistá jezera, prastaré stromy a dokonalá symbióza různorodých živočichů. Jde o empatickou ódu na životní prostředí a ty, kteří se ji snaží chránit.
Film plný mystiky a keltského folklóru s překrásnou irskou scenérií. Irská sága je jednou z nejstarších a nejkrásnějších keltských bájí, jíž dodnes věří celé Irsko. Jejím hrdinou je Selkie, mystické stvoření, napůl člověk, napůl tuleň, který ovlivní život malé rybářské osady Roan Inish. Příběh plný mystiky, magie a keltské historie určitě zasáhne srdce i fantazii.
V zapadlé nigerijské vesnici Iyi na břehu moře ještě uctívají vodní bohyni jménem Mami Wata. Jednoho dne vlny vyplaví neznámého muže, kterého se ujímá místní vůdkyně Mama Efe spolu s dcerami. Namísto vděku a respektu ale cizinec Jasper hodlá pokořit tradiční matriarchát. Výrazný příspěvek do tzv. nigerijské nové vlny vypráví o ceně za pokrok a krizi víry. Jeden z vítězných snímků festivalu v Sundance vyniká hlavně jako vizuálně strhující film, plný poetických černobílých obrazů.
Scott jeho žena se opalují na jachtě při plavbě klidným mořem, když tu se najednou Scott na palubě dostane do záhadného mlžného oparu. Jak se mlha přežene, zůstanou mu po ní na těle jakési třpytivé částečky, které se vzápětí vypaří. Později ho nešťastnou náhodou zasáhne prostředek na hubení hmyzu, no a tyto dva incidenty společně zapříčiní, že se začne zmenšovat. Brzy je jen tři stopy vysoký a stane se národní kuriozitou. A když měří pouhých 15 centimetrů, nezbývá mu než se přestěhovat do domečku pro panenky. Po kočičím útoku spadne do sklepa, odkud není úniku...
Tento film je plný absurdity, protože samotná pop-music je absurdní. Není mnoho kapel, které oslaví padesát let své existence filmovou extravagancí plnou bláznivých technik a fun faktů, ale také jedinečné zkušenosti po pěti dekádách na scéně. Ron a Russell Maelovi, tedy skupina Sparks, jsou stejně nevyzpytatelní jako fascinující. Historie a názory zakladatelů art popu jsou ve filmové verzi manicky plné kulturních odkazů a archivních asociací. Praštěný film Edgara Wrighta (Baby Driver) má v hloubi podstatné sdělení a melancholii. Právem se Sparks říkává „oblíbená kapela vaší oblíbené kapely“. (MFF Karlovy Vary)
Potomek řeckých emigrantů už s anglickým jménem Eddie Anderson, je velice úspěšný muž, kterému se splnil americký sen. Pracuje u reklamní agentury, kde má vysoké postavení, pěknou manželku z dobré rodiny, vilu s bazénem a velké konto v bance. Není však vnitřně uspokojen a sám neví proč. Tento film je volné pokračování předchozího Kazanova románu a filmu Ameriko, Ameriko.
Koncem 19. století přichází na Island dánský kněz, aby v odlehlé části ostrovního státu postavil kostel a fotografoval lidi. Čím více času stráví v zemi s drsným počasím a v uzavřené komunitě, tím více se jeho původní poslání stává morálně a nábožensky náročným.
Profesor Challenger vede výpravu vědců a dobrodruhů na odlehlou náhorní plošinu hluboko v amazonské džungli, aby si ověřil své tvrzení, že tam stále žijí dinosauři. První filmová adaptace románu Sira Arthura Conana Doyla o zemi, kde se stále potulují prehistoričtí tvorové. První film pojednávající o dinosaurech s úžasnými speciálními efekty od režiséra speciálních efektů King Konga, Willise O’Briena.
Tajná agentka Sam (Rebel Wilson) má jasné pravidlo – nikdy nemíchat práci s osobním životem. Jenže když přijme pozvání na svatbu své nejlepší kamarádky z dětství a stane se jednou z družiček, její život se obrátí vzhůru nohama. Místo přestřelek ji čekají romantické šaty a svatební rituály – nic pro zkušenou špionku! Když však svatbu napadnou ozbrojení žoldáci, Sam konečně ožije – a v lodičkách se pustí do akce, která by i Johna Wicka nechala v šoku...
Snímek s názvem Beetlejuice Beetlejuice vypráví příběh tří generací rodiny Deetzových, které se po nečekané rodinné tragédii vracejí domů do Winter River. Život Lydie, kterou stále pronásleduje Beetlejuice, se obrátí vzhůru nohama, když její vzpurná dospívající dcera Astrid objeví na půdě tajemný model města a omylem se otevře portál do posmrtného života. V obou říších se rodí problémy a je jen otázkou času, kdy někdo třikrát vysloví Beetlejuicovo jméno a rozpustilý démon se vrátí, aby rozpoutal chaos jemu vlastní.
Bridget sama pečuje o devítiletého syna Billyho a čtyřletou dceru Mabe, a nemůže se pohnout z místa. Jediným chlapem v jejím životě je bývalý milenec Daniel Cleaver (Hugh Grant), kterého však využívá jen na občasné hlídání dětí. Ovšem ani ona nemůže ustát soustavný tlak, který na ní vyvíjejí kolegové z televize, přátelé a rázná gynekoložka (Emma Thompson). Ti všichni se shodují, že na život bez chlapa je v jejím případě ještě brzy a že by si měla někoho najít. Sotva Bridget tuhle myšlenku konečně vstřebá, začnou se dít věci. Které jiné dámě v nesnázích by se poštěstilo, že ji zachrání o jednu až dvě generace mladší student (Leo Woodall) a hned se do ní bezhlavě zamiluje? A proč pořád naráží na lehce neurotického učitele (Chiwetel Ejiofor) svého syna, který mu pomáhá překonat trauma ze ztráty otce? Bridget je zkrátka na roztrhání, na prahu nových milostných dobrodružství, jenže by to nebyla ona, kdyby se to zase nějak nezvrtlo.
Festival odstaruje slavnostním zahajovacím happeningem v letním kině, který představí Litomyšli generaci divadla Sklep, k níž patří i organizátoři festivalu. Letošním zahajovacím filmem jsou zrekonstruované MLÝNY, záznam kultovního sklepáckého představení.
Hra Divadla Sklep MLÝNY vznikla na motivy "raného opusu" Václava Havla a Karla Bryndy Život před sebou. Děj se odehrává za socialismu kdesi ve vojenském útvaru. Jednoduchá zápletka, točící se okolo zastřelení civilisty při strážní službě, poskytla východisko pro jedovatou satirickou komedii, věrně zachycující podobu lidové armády jako zcela absurdního stroje na ničení lidských charakterů. Přesně odpozorované situace, jalové dialogy a odpovídající jednání všech postav dokáže patrně ocenit především ten, kdo tehdejší vojenskou službu zažil na vlastní kůži. Ve spoustě komických okamžiků, vypointovaných gagů a v neustálé kaskádě hereckých kousků se poněkud ztrácí hlubší smysl, vypovídající o tom, že každý musí sám za sebe neustále rozhodovat, zda zvolí pravdu či lež. Sklepácká inscenace Mlýnů je postavena zejména na situační komice a na svérázném hereckém projevu. Režisér televizní verze Ondřej Trojan natočil záznam představení, uváděného na jevišti v plenéru u skutečných kasáren.
Festival už zahajoval v duchu Vlasů, Bezstarostné jízdy, Kabaretu nebo Horečky sobotní noci. Letos se těší na publikum oblečené do normalizačních retrokousků z šedesátek až osmdesátek.
Kolem dětské paliativní péče je mnoho nejasností a mýtů z pohledu veřejnosti. Zásadním rozdílem mezi dospělou a dětskou je čas. U dospělých jde řádově o týdny, u dětí o léta. S tím se váže i rozdílný ideový přístup. U dětí nejde „jen“ o důstojné dožití. Jde vlastně o život samotný. Umožnit jej dětem prožít kvalitně. A zároveň umožnit i jejich rodičům to, aby toto období jen nepřežívali na hranici svých vlastních fyzických i psychických sil. Velkým tématem je zatím téměř nefungující, respitní – odlehčovací péče. Články a složky musí na sebe navazovat, což zatím nenavazují. Dokument mapuje aktuální situaci a může dopomoci k tomu, aby se situace dále zlepšovala.
Po projekci setkání a debata s režisérkou a redaktorkou ČT Leou Surovcovou, zakladatelkou charitativní Sanitky splněných snů Petrou Homolovou a Ivou Kotkovou z organizace Dlouhá cesta podporující rodiče, kteří ztratili dítě. Vstup na projekci a následující debatu zdarma.
Zneklidňující ironická televizní komedie ze života manželského, v níž se setkávají dva přátelé z dob studií – zdánlivě spokojeně ženatý Jindřich a věčný stárnoucí donchuán Pavel. Po devíti letech šťastného manželství se pro Jindřicha a Magdu stane odjezd dětí na hory příležitostí podívat se na svůj vztah novýma očima. Šikovně nastražená situace Jindřichova dávného přítele je přinutí konfrontovat proklamované názory s realitou všedních dní. Konverzační komedie z roku 1981 stojí na hereckých výkonech Ivy Janžurové, Františka Němce a Jiřího Bartošky. Vstup zdarma.
Příběhy čtyř humanitárních pracovníků organizace ČLOVĚK V TÍSNI, kteří během ruské invaze pomáhají lidem na Ukrajině. Snímek přináší intimní pohled na každodenní výzvy, jimž čelí lidé i humanitární pracovníci v této válkou zasažené zemi. Zároveň zdůrazňuje odolnost Ukrajinek a Ukrajinců a důležitou roli, kterou hraje humanitární a lidskoprávní podpora Člověka v tísni. Člověk v tísni působí v Ukrajině od roku 2003. Podporuje občanské aktivity a nezávislá média, po vypuknutí konfliktu na východě země v roce 2014 začal i s humanitární pomocí a rekonstrukčními pracemi. Během tří let od začátku plošné ruské agrese pomohl třem milionům Ukrajinek a Ukrajinců.
OKTOPUS je zkratka „Oddělení Kontroly Termínově Ohrožených Případů Útvaru S“. Vymyslel si ji kapitán Dítě, a je na ní patřičně hrdý. Společně s Fáberovou a Schwarzem se v druhé řadě úspěšného detektivního seriálu vrací, aby vyřešili dalších dvanáct odložených záhad. Pátrání je mimo jiné zavede do hluboké minulosti devadesátých let, kdy mladý kapitán u policie začínal, ale také do současného Berlína, nebo do zákoutí skladišť na periferii. Jeden případ jim přinese Labe, odhalí tajemství dívčího internátu, dostanou se mezi válečné veterány i na pilu na Vysočině. A samozřejmě nemůže chybět pražská galerka a hráčská doupata, kde je Dítě jako doma. Jak totiž s oblibou říká: „Závod nekončí, dokud koně běží.“
Ochutnávka z druhé řady oblíbeného krimiseriálu našeho hlavního mediálního partnera České televize.
Anička zdědí po svém tajemném strýci dům se skleníkem a zubařskou ordinací ve městě Medov. Protože její maminka zemřela po zákroku venkovského kováře, který byl považován za místního experta na léčení zubů, chce sama jako vystudovaná lékařka pomáhat hlavně dětem. K Aničce ale nikdo nechodí. Zděděná vila má totiž ve městě pověst „strašidelného“ domu. Pak ale Anička díky exotické peruánské bylině ze skleníku zjistí, že zubařské zákroky nemusejí bolet, a rázem má v ordinaci plno. Jenže ve městě je i druhý konkurenční zubař, kterému se to nelíbí. Začíná nerovný boj, ve kterém Aničce brzy začne pomáhat i parta místních dětí.
Svět se zdá být na konci, plný pozůstatků lidské přítomnosti. Kočka je samotářské zvíře, ale když je její domov zničen velkou povodní, najde útočiště na lodi obývané různými druhy, se kterými se musí spojit navzdory jejich odlišnostem. Na osamělé lodi plující mystickou zaplavenou krajinou se tak vyrovnávají s výzvami a nebezpečími, které jim přináší adaptace na tento nový svět.
Tři sourozenci přijíždí na návštěvu krátce ovdovělého smutného dědečka. Před usnutím se Zuzanka rozhodne pro sourozence vyčarovat z babiččina slamáku pohádky z vybraných slov, přesně tak, jak je uměla vyprávět jejich milovaná babička. Vydávají se tak na kouzelnou cestu, která ukazuje, jak jim může vyprávění pomoci zvládat životní výzvy a nalézt útěchu i naději ve světě fantazie.
Na motivy pohádkové knížky Arnošta Goldflama.
Robotka z výrobní řady typu Rozzum (pro přátele Roz) byla zkonstruována, aby spolehlivě plnila úkoly od svých lidských zadavatelů. Když ovšem vinou nehody ztroskotá na ostrově, kde žádní lidé nejsou, netuší, co si s nabytou svobodou počít. A také se musí naučit, jak se adaptovat na nehostinné podmínky. Roz má naštěstí natolik pokročilý software, že se naučí se zdejšími obyvateli komunikovat a spolupracovat, dokonce se stane adoptivní mámou osiřelého housete. Robotí holka ve světě bez lidí zkrátka zlidštěla. Bohužel ji trochu dělají starosti její výrobci, kteří po ní pátrají, a pak taky její adoptivní ptačí synátor. Toho musí připravit na odlet do teplých krajin, než přijde zima.
Kamarádi Míša, Kuba a Jirka zažili před časem něco, čemu žádný z dospěláků nevěří. V tajemné zahradě uprostřed Brna se skamarádili s jedním z nejnamakanějších světových vědců, který kdy u nás žil - Johannem Gregorem Mendelem! Jenže tenhle génius, zakladatel genetiky a mnich augustiniánského kláštera, žil v 19. století. Kdyby v deníku jednoho z dětí nezanechal před svým zmizením podivnou šifru a vzkaz, možná by tomu dodnes samy nevěřily. Šifra a vzkaz začínají roztáčet celou sérii dalších záhad a dobrodružství.
Tři rozdílné princezny chytrá Sofie, odvážná Leona a krásná Flóra se společně vydávají na cestu plnou nástrah a dobrodružství. Musí najít odvahu a vzájemně si pomáhat, aby zdolaly nesnadné úkoly, které na ně cestou čekají. To vše proto, aby zachránily království před temnou hrozbou královny Mortany. Ta zoufale touží po věčném mládí a je ochotná kvůli tomu ničit přírodu a vést válku. K tomu, aby princezny Sofie, Leona a Flóra uspěly, musí nejen spojit síly, ale využít i všechen svůj důvtip, sílu a šarm. Pokud nakonec alespoň jedna z nich dokáže splnit Mortanin nesplnitelný úkol, zachrání nejen své království, ale získá i ruku prince Felixe.
Pro nejmenší diváky si Večerníček připravil první narozeninovou pohádkovou oslavu, na které uvidí to nej z jeho archivu:
O loupežníku Rumcajsovi - Jak se švec Rumcajs stal loupežníkem
Pat a Mat na venkově - Suchý strom
Pohádky z mechu a kapradí - Kterak pudrovali jahody
Jája a Pája - Víla Míla
Krkonošská pohádka - Jak Trautenberk chtěl peříčko z Krakonošovy sojky
Pro nejmenší diváky si Večerníček připravil druhou narozeninovou pohádkovou oslavu, na které uvidí to nej z jeho archivu:
Rákosníček a jeho rybník - Jak Rákosníček odhalí velkou podvodní loupež
O krtkovi - Krtek zahradníkem
O makové panence - O makové panence a loupežníku Buráskovi
Vydrýsek - O vydřím nebezpečí
O Kanafáskovi - Jak se potkali
Jak to chodí u hrochů – Létající koberec
Pro nejmenší diváky si Večerníček připravil třetí narozeninovou pohádkovou oslavu, na které uvidí to nej z jeho archivu:
Mach a Šebestová na prázdninách - Jak Mach a Šebestová jeli na prázdniny
Žížaláci – Sportovci
Tarbíci - Tarbíci a marabu
Chaloupka na vršku - Jak měl Honzík svátek
Říkání o víle Amálce - Jak jí vodník Kebule málem řekl sedm
Nejmenší slon na světě - Sloní školka
Pro nejmenší diváky si Večerníček připravil čtvrtou narozeninovou pohádkovou oslavu, na které uvidí to nej z jeho archivu:
Maxipes Fík - Zrození Maxipsa Fíka
Krysáci - Holub Emil
Štaflík a Špagetka – Sportovci
Bubáci a hastrmani - Letecké dobrodružství
Bob a Bobek – králíci z klobouku - Na lodi
Jezevec Chrujda - Jezevec Chrujda, dobývá vesmír
Pro nejmenší diváky si Večerníček připravil pátou narozeninovou pohádkovou oslavu, na které uvidí to nej z jeho archivu:
O chytré kmotře lišce – Povedený rybolov
Pohádky o mašinkách - O pyšné lokomotivě
Kosí bratři - Jak si vyšli do ZOO
Jak Ťuk a Bzuk putovali za sluníčkem – Plavba na potoce
Zahrádka pod hvězdami - O vznešené labuti
Berta a Ufo – Dobrodružství s chobotnicí
Pro nejmenší diváky si Večerníček připravil šestou narozeninovou pohádkovou oslavu, na které uvidí to nej z jeho archivu:
Čtyřlístek – Poprask v ZOO
Příběhy včelích medvídků – Medový
Bílá paní na hlídání – Dinohraní
Kdopak by se čertů bál - Kde se vzali, tu se vzali
Méďové - Výlet k řece
O cvrčkovi - Cvrček a basa